niedziela, 8 grudnia 2013

PolskiBus.com z Łodzi. Już 19 połączeń do Warszawy, 15 do Wrocławia i dwupokładowe autokary

PolskiBus.com sukcesywnie zwiększał ilość połączeń z Łodzi. W tej chwili możemy dojechać nim do
Warszawy, Krakowa, Katowic, Gdańska, Rzeszowa, Torunia, Wrocławia czy Poznania | fot.
PolskiBus.com
Od dzisiaj Wrocław ma transportowe powody do zadowolenia. PolskiBus.com poinformował na specjalnej konferencji o uruchomieniu bazy operacyjnej w stolicy Dolnego Śląska. Będzie ona obsługiwała w sumie pięć tras, po których codziennie kursują autokary przewoźnika.

Cztery nowe linie - P13, P14, P15 i P16 połączą Wrocław z Bydgoszczą, Gdańskiem, Katowicami, Krakowem, Opolem, Poznaniem, Rzeszowem, Zakopanem, Berlinem i Pragą. Jednak na tej całej radości skorzystała także Łódź.

Pasażerowie podróżujący z Łodzi, zyskali właśnie kolejne cztery nowe połączenia do Warszawy i Wrocławia. To kolejna dobra wiadomość dla naszego miasta. Pod koniec czerwca uruchomiono dwa dodatkowe połączenia na linii P4, a wszystkie kursy zatrzymywały się na dworcu autobusowym Łódź Kaliska.

Linia P3 kursuje codziennie do
Poznania, Warszawy i Berlina
 fot.
Daniel Siwak
- Słuchamy uważnie sugestii naszych klientów i wierzymy, że pozytywnie zareagują na poprawę naszych usług - tłumaczyła niedawno dyrektor handlowa PolskiBus.com.Grażyna Fałdyga-Król. Kiedy 19 czerwca 2011 roku startował PolskiBus.com, jego siatka połączeń z Łodzi prezentowała się dość ubogo. Wówczas bardziej zachęcały ceny, będące konkurencją do pociągów.

Czerwone autokary odjeżdżały raz dziennie do Poznania i Wrocławia oraz dwa razy dziennie do Warszawy. Dopiero od 17 lipca tego samego roku liczba kursów zwiększyła się odpowiednio - do trzech, dwóch i pięciu dziennie. Dzisiaj wygląda to już zdecydowanie inaczej. Na startowych trasach mamy ilościowe zwiększenie liczby realizowanych kursów - do Poznania mamy cztery dziennie, do Wrocławia piętnaście, a do Warszawy aż dziewiętnaście kursów w ciągu dnia. Do tego trzeba dodać po pięć nowych połączeń do Gdańska, Krakowa, Katowic i Torunia oraz po trzy do Rzeszowa. Z Łodzi dojedziemy też za granicę - po dwa razy na dzień do Berlina i Pragi.

Trzeba przyznać, że obecna siatka połączeń czerwonego przewoźnika prezentuje się całkiem korzystnie. Z resztą widać to po ilości pasażerów przyjeżdżających i odjeżdżających z Łodzi w różne rejony kraju. Dokładnych danych nie mamy, ale wiadomo, że przewieziono już ponad 4,5 miliona pasażerów.

Nową linią P12 dojedziemy m.in do
Gdańska, Torunia czy Krakowa
 fot.
Daniel Siwak
Dobrze dokonać krótkiej charakterystyki kursów z Łodzi, których PolskiBus.com wykonuje 50, a praktycznie blisko połowa z nich odbywa się do Warszawy. Najszybciej z naszego miasta można dojechać do wspomnianej stolicy (2 godz. 15 min). Później w klasyfikacji plasuje się Toruń i Poznań (2 godz. 50 min), Wrocław (3 godz. 25 min), Katowice (3 godz. 40 min), Kraków (5 godz.), Gdańsk (5 godz. 15 min), Berlin ZOB (6 godz. 55 min), Praga (8 godz. 25 min) oraz Rzeszów (8 godz. 50 min).

W większości przypadków są to czasy przejazdu konkurencyjniejsze niż te, które oferuje polska kolej. Tak jest między innymi w przypadku stolicy Pomorza, Dolnego Śląska czy Górnego Śląska. Jednak dochodzi do tego aspekt cenowy. Do stolicy Wielkopolski mógłbym za tydzień dojechać PB za 15 złotych. Za podróż pociągiem musiałbym zapłacić już 54 złote. Tyle samo kosztuje podróż pociągiem TLK do Wrocławia. PolskimBusem.com możemy pojechać za kwotę od 20 do 35 złotych.

Oczywiście są plusy, ale są też minusy. Wiele osób narzeka, że całą podróż trzeba spędzić na siedząco, a jedyną możliwością ruszenia się z siedzenia, jest pójście do toalety. Negatywne głosy pojawiają się także w temacie miejsc siedzących. Wiele osób twierdzi, że miejsca powinny być numerowane, bo czasami zdarza się, iż obsługa musi przeganiać osoby, które zajęły dwa miejsca.

Linią P4 pojedziemy z Łodzi do
Wrocławia, Warszawy i Pragi
 fot.
Daniel Siwak
Na pewno dość duże zainteresowanie budzi intensywny rozwój PolskiegoBusa.com. Kiedy w czerwcu 2011 roku przedsięwzięcie ruszało, przewoźnik dysponował jedynie 18 autokarami Van Hool TD921 Altano. Na koniec 2012 roku we flocie znajdowało się już 68 pojazdów, do których dołączyły dwupokładowe autokary Van Hool TD927 Astromega.

W ostatnich miesiącach PolskiBus.com przedstawił spore plany zakupowe dla swojej floty pojazdów. W drugie urodziny poinformowano o zakupie 25 dwupokładowych autokarów Van Hool Astromega TDX27, w październiku tego roku zapowiedziano zakup 20 jednopokładowych autokarów Paxton Elite i, a w połowie listopada przekazano informację o kupnie kolejnych 30 dwupokładowych autokarów Van Hool Astromega TDX27. Jak łatwo policzyć liczba pojazdów zamówionych przez przewoźnika w 2013 roku wynosi w sumie 75 sztuk. A znając sir Briana Soutera w przyszłym roku zapewne kupione zostaną kolejne autokary.

W związku z ze zwiększeniem ilości kursów pojawiają się także nowości. Od dzisiaj (8 grudnia) na trasę między Wrocławiem, a Łodzią wyjadą dwupokładowe autokary Van Hool, znane pasażerom z trasy do Gdańska. Od 20 grudnia na tej trasie przewoźnik zaoferuje bezpłatny poczęstunek dla pasażerów. Będzie to herbata, kawa, sok, ciastka i orzeźwiająca woda. Latem zapewne także lody.

2 komentarze:

  1. konkurencyjniejsze ?? chyba bardziej konkurencyjne :-)

    PolskiBus doskonale wykorzystuje mizerię polskich kolei. Jeśli kolej nie jest w stanie konkurować na trasie do Warszawy to jest bardzo źle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to zabrzmi głupio, ale na trasie LDZ-WAW winny jest trochę przeciągający się remont. Potem owszem, czas przejazdu będzie może i zachęcający, ale kolej raczej bardziej z ceny już nie wejdzie. A przy tylu połączeniach PolskiegoBusa.com można zdobyć bilety za 12-20 złotych. Z resztą cenowo - poza Krakowem - też "czerwony" przewoźnik wygrywa.

      Usuń