czwartek, 16 maja 2013

Wagony M8C w Łodzi. Będzie oficjalna prezentacja i plany na przyszłość

Wagony M8C z niemieckiego Bielefeld będą kursować
po Łodzi. W pierwszej dostawie ma być ich aż 18 sztuk
 fot.
Daniel Siwak
Wagony Düwag M8C długo kazały na siebie czekać. Najpierw trochę czasu upłynęło zanim z zajezdni w niemieckim Bielefeldzie dwa pierwsze trafiły do Zakładu Techniki MPK Łódź na ul. Tramwajowej.

A kiedy pewnej nocy pod koniec kwietnia już przyjechały, to się dopiero zaczęło.

Przede wszystkim trzeba było dokonać ich odbioru, okiełznać je techniczne oraz uzyskać wszelkie dokumenty pozwalające poruszać się wraz z pasażerami. Dzisiaj właśnie jest ten dzień, na który chyba wszyscy czekali. Miejski przewoźnik zaprezentuje pierwszy z dwóch wagonów, które firma z Pleszewa zobowiązała się sprowadzić. Najprawdopodobniej będzie to wagon #525, który niedawno odbywał jazdy próbne pomiędzy Tramwajową a Telefoniczną.

Czego możemy się spodziewać po Düwagu M8C? Przede wszystkim, są to tramwaje dwukierunkowe, co oznacza, że z kabiny A i kabiny B można wykonywać jazdę w każdym kierunku. Pasażerowie znajdą tutaj także dość wygodne siedzenia oraz system fotokomórek sterujących drzwiami. Ale to w sumie podróżni już znają z kilku niemieckich pojazdów, w tym z Düwaga M6S, czyli tzw. "siemensa". Nowością będą na pewno dwa stopnie - jeden chowany w przestrzeni drzwiowej a drugi wysuwany.

Düwag N8C dla ZKM Gdańsk jest
po modernizacji w Modertransie

fot. Daniel Siwak
Podczas spotkania MPK Łódź chce przedstawić plany dotyczące tych tramwajów. Zapewne chodzi przede wszystkim o plany ich modernizacji, o których mówiło się jeszcze przed przyjazdem "bielefeldów". Tutaj władze spółki nie były do końca pewne, czy poddane mocnemu tuningowi technicznemu zostaną jeszcze przed czy dopiero po ukończeniu przebudowy trasy W-Z

Powinniśmy też poznać ostateczny plan dostaw kolejnych wagonów. Bo o 40 pojazdach na razie nie ma co myśleć. Pośrednik zadeklarował ich 18, ale często przewija się również liczba 14 wagonów. Być może poznamy też ich wstępną liniową przyszłość. Wśród niemalże pewnych mówi się o liniach 41, 43 oraz 46. Ale pojawia się coraz więcej głosów, że jeśli zostaną zmodernizowane, powinny wyjechać także na inne linie miejskie np. 8 czy 12.

Pamiętajmy, że przez najbliższe miesiące Zarząd Dróg i Transportu chciałby, aby nowe-stare wagony kursowały wahadłowo. To pozwoliłoby na częściową obsługę remontowanej od września trasy W-Z. Chodzi o ciąg ulic Wyszyńskiego, Bratysławska, Karolewska, aleja Bandurskiego, aleja Mickiewicza, aleja Piłsudskiego, Rokicińska.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz