niedziela, 18 listopada 2012

Inwestycje 2013 w Łodzi: m.in. Trasa Górna, ulica Piotrkowska

Najważniejsze inwestycje drogowo-
komunikacyjne w Łodzi na 2013 r.
fot. Urząd Miasta Łodzi
Władze Łodzi przedstawiły w ubiegłym tygodniu założenia do budżetu Łodzi na 2013 rok. Na szeroko pojęte inwestycje ma zostać wydanych aż 1,2 miliarda złotych, a wśród różnych zadań jest kilka związanych z komunikacją i drogami w mieście.

Numer jeden na tej liście zajmuje autostrada w mieście, czyli Trasa Górna. Ten czteroipółkilometrowy odcinek mini autostrady będzie składał się z dwóch jezdni po trzy pasy ruchu w każdą stronę (3x3), drogi dla rowerów oraz zatoczek przystankowych, na których zapewne prędko żaden autobus się nie zatrzyma. Z całościowego kosztu tej inwestycji - 425,5 mln złotych - w przyszłym roku zostanie przeznaczonych 280,6 mln złotych. Tą megalomańską inwestycję w części finansuje Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko oraz z Regionalny Programu Operacyjny Województwa Łódzkiego.

 Numer dwa to inwestycja, która przez ostatnie tygodnie nie schodzi z ust wielu. Nie mało, bo aż 213,5 mln złotych planuje się wydać właśnie na ściśle tajną budowę dworca Łódź Fabryczna. Dobrze, że władze miasta zdają się wiedzieć co tam będzie się działo. Ciekawe czy łodzianie będą mieli szansę dowiedzieć się kiedyś na co konkretnie idzie prawie ćwierć miliarda złotych z ich kieszeni. Póki co wiadomo, że powstaje wielkaaaa dziura, w której budowana będzie podziemna stacja kolejowa.

1,2 mld złotych mają wynieść różne
inwestycje w Łodzi w 2013 roku
fot. Urząd Miasta Łodzi
Kolejna pozycja to rozpoczęty już remont ulicy Piotrkowskiej. Do końca stycznia 2013 musi być wykonany odcinek od alei Mickiewicza do ulicy Zamenhofa (bez skrzyżowania) oraz od placu Wolności do ulicy Rewolucji 1905 r. i Próchnika (bez skrzyżowania i placu). Potem do połowy grudnia 2013 roku kolejne odcinki Pietryny. Całość warta jest 48,6 mln złotych, a w przyszłym roku miałoby zostać wydanych 35 mln złotych.

Tylko o 5 milionów mniej chcemy wydać na przebudowę trasy tramwaju W-Z. Jednak przeznaczone 30 mln złotych na przyszły rok w porównaniu z ogólnym kosztem przekraczającym 250 mln złotych mogą sugerować, że nie za wiele się wydarzy na placu budowy. A najwięcej roboty będzie na pewno przy budowanym tunelu - od ul. Wólczańskiej do ul. Kilińskiego. Reszta to na szczęście w większym lub mniejszym stopniu przebudowa torowisk.

Na koniec coś na osłodę dla cyklistów. Miasto kontynuuje program budowy dróg rowerowych i w ramach tego planuje wydać 10 min złotych na nową infrastrukturę. Cały czas jest też zamiar wytyczania nowych pasów rowerowych oraz kontrapasów, ale z tym bywa bardzo różnie. Do tej całej listy trzeba dodać plany remontów ulicy Kopernika, Legionów, Rojnej oraz wiaduktu na Przybyszewskiego.
ZOBACZ TAKŻE: Zmiana trasy linii tramwajowej MPK Łódź: 3, 16A

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz